Usus Rengsa Rawatan Sindrom Dengan Hypnotherapy Klinikal

Usus Rengsa Rawatan Sindrom Dengan Hypnotherapy Klinikal

IBS adalah salah satu syarat yang tidak semua yang lama dahulu tidak benar-benar bercakap mengenai, atau telah diberikan beberapa nama mengerikan seperti kolon spastik atau kolitis mukus. Syukurlah, hari ini kita boleh bercakap tentang keadaan seperti IBS tanpa stigma atau rasa malu dan anda tidak lagi perlu menderita dalam diam. Di sini saya secara ringkas akan menerangkan IBS dan bagaimana Klinikal Hypnotherapy mempunyai banyak alat di dalam kotak untuk membantu dengan senarai yang banyak dan pelbagai gejala.

Jadi, anda telah mengalami apa yang anda fikirkan mungkin IBS - cirit-birit, sembelit, sakit perut, atau gejala-gejala lain yang seolah-olah tanpa sebab. Apabila anda akhirnya mengumpul keberanian untuk berjumpa doktor anda, mereka akan memberikan anda satu bateri ujian untuk memeriksa apa-apa penyakit. Sekiranya mereka semua kembali negatif, gejala-gejala anda mungkin akan didiagnosis sebagai IBS kerana mereka tidak dapat mencari apa-apa yang salah dengan anda dan penyelidik tidak menemukan lagi apa IBS sebenarnya. Bergantung kepada gejala-gejala anda, anda boleh ditawarkan pelbagai pil dan ramuan. Anda mungkin akan mendapat diet dan senaman kuliah oleh doktor anda, yang adalah sangat baik, tetapi anda mungkin sudah tahu apa yang baik untuk anda. Melakukannya adalah satu perkara yang berbeza.

Tekanan dan diet adalah dianggap pencetus utama untuk gejala IBS. Ia hanya kebetulan ini adalah dua perkara yang hipnoterapi adalah sangat baik untuk - pengurangan tekanan dan manipulasi kebiasaan. Doktor anda mungkin akan berkata perkara yang suka. Anda benar-benar harus mengelakkan makan makanan XYZ kerana anda tahu mereka mencetuskan IBS anda atau anda benar-benar perlu untuk mengurangkan tekanan dalam hidup anda. Ia adalah satu perkara mengetahui sesuatu dan ia adalah agak lain mempunyai keupayaan untuk melakukannya. Hypnotherapy boleh membantu dalam kedua-dua kawasan yang mempunyai pelbagai teknik untuk membantu anda mengambil kawalan hidup anda.

Sesuatu yang mudah seperti cadangan jawatan hipnosis untuk seseorang menghadapi kesukaran menjaga makanan terperinci diari / jurnal boleh membuat perbezaan yang besar. Maklumat ini boleh menghasilkan corak penyakit dikaitkan dengan makanan pencetus tertentu dan peristiwa yang berlaku dalam kehidupan pesakit. Visualisasi boleh digunakan untuk membayangkan masa depan yang gejala IBS percuma, untuk meningkatkan motivasi untuk senaman yang sederhana dan mengelakkan makanan pencetus, meningkatkan keyakinan, ketegasan dan untuk lebih menangani keadaan tertekan.

Sesetengah orang yang telah didiagnosis oleh doktor mereka dengan IBS mengalami banyak sakit perut dan gejala boleh dikurangkan dengan teknik pengurusan kesakitan seperti Glove Anesthesia yang membolehkan anda untuk kebas atau mengubah persepsi sakit setempat.

Gut terapi diarahkan digunakan oleh beberapa ahli terapi yang beriman usus bertindak secara bebas dari otak dan boleh sendiri bertindak balas dengan lebih berkesan untuk cadangan. Metafora adalah satu lagi alat yang hebat untuk mempengaruhi minda tidak sedar secara tidak langsung. The G.I. saluran boleh dikaitkan dengan sungai yang mengalir terlalu cepat atau terlalu perlahan atau dengan gangguan di tempat-tempat tertentu. Sebagai contoh, cerita sungai dihadiri dan dikekalkan supaya aliran yang optimum dicapai boleh digunakan.

Jadi, jika anda telah didiagnosis dengan IBS oleh doktor anda dan berasa Hypnotherapy Klinikal mungkin membantu, carilah seseorang pengamal bertauliah yang pakar di lokasi strategik di gangguan gastro-usus.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar