Bagaimana Merawat luka Dengan Ubat Homeopati

Bagaimana Merawat luka Dengan Ubat Homeopati

Belajar bagaimana untuk merawat luka dengan ubat-ubatan homeopati boleh agak lurus ke hadapan. Pertama, luka boleh dijangkiti dengan mudah. Penggunaan ubat homeopati yang paling sesuai akan menghalang sebarang jangkitan daripada berlaku. Ia juga akan membersihkan jangkitan yang sedia ada. Tisu luka rosak dan mereka memerlukan sokongan yang terbaik untuk memudahkan penyembuhan.

Ubat Calendula homeopati boleh digunakan secara berkesan sebagai ubat penyembuhan dalaman serta topically. Ini tidak seperti saudara rapat, Arnica. Arnica tidak perlu disapu pada luka terbuka kerana ia akan menyebabkan kerengsaan. Untuk mengelakkan kesilapan itu, adalah lebih baik untuk tidak mempunyai apa-apa krim Arnica atau rawatan topikal lain. Gunakan ia secara dalaman dan ia akan berbuat sama baik pekerjaan, lebih baik dalam kebanyakan kes.

Walau bagaimanapun, penggunaan topikal Calendula akan pujian penggunaan dalamannya. Jika anda hanya mempunyai Calendula sebagai ubat dalaman, maka anda boleh membuat penyelesaian dengan meletakkan satu pillule dalam bekas air bersih, sebaik-baiknya ditapis atau musim bunga. Ini kemudiannya boleh digunakan untuk mencuci luka perlahan-lahan, atau untuk menyembur ke dalamnya, jika ia terlalu sensitif untuk membersihkan.

Ini juga boleh digunakan untuk menyerap persalinan sebelum memohon untuk luka. Luka sembuh lebih baik apabila terdedah kepada udara terbuka, jadi hanya menutupinya dengan berpakaian asalkan anda perlu, mungkin untuk melindunginya daripada kerosakan yang lebih teruk atau dari bocor ke tempat tidur anda.

Pastikan mengambil Calendula untuk beberapa hari, untuk memastikan penyembuhan yang paling cepat luka. Ubat-ubatan homeopati lain mungkin diperlukan untuk melengkapkan penyembuhan saraf rosak dan tulang. Tetapi bagi luka, ia sukar untuk memperbaiki Calendula.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar