Hitam dan Biru Cohosh Untuk Menopaus

Hitam dan Biru Cohosh Untuk Menopaus

Cohosh Hitam adalah salah satu herba yang terkenal dengan masalah kesihatan wanita. Herba lama digunakan dalam rakyat dan perubatan tradisional dibuktikan oleh sains hari ini. Cohosh hitam mengandungi pelbagai bahan kimia, di antara mereka isoflavones seperti formononetin, yang meniru aktiviti hormon. Ini menjadikan ia berguna untuk hot flashes, kekeringan faraj, dan juga kemurungan yang kadang-kadang dikaitkan dengan menopaus.

Cohosh Hitam adalah lebih daripada sekadar herba untuk menopaus, ia juga merupakan pelega kesakitan semula jadi dan anti-radang. Tindakan ini menjadikan herba ini berguna untuk merawat sakit kepala, kekejangan otot dan sakit artritis.

Cohosh hitam, (Cimifuga raemosa) dan cohosh biru (Caulophyllum thalictroide) sering digunakan bersama-sama dalam formula herba, tetapi mereka tidak botanicaly berkaitan. Beberapa kekeliruan berasal dari fakta bahawa mereka berkongsi nama yang sama, Squaw Root. The cohoshes dan mempunyai tindakan yang berbeza tetapi sinergi yang membuat mereka kombinasi yang baik.
Cohosh biru membantu untuk meningkatkan peredaran dan tenaga, manakala cohosh hitam adalah kerja-kerja pada tuil hormon melalui tindakan estrogen seperti itu.

Kedua-dua cohoshes mempunyai pertalian khas untuk wanita dan digunakan dalam formula herba untuk mengimbangi dan mengawal pengeluaran hormon.

Bagaimana nak guna. Anda boleh mendapatkan kedua-dua herba dalam bentuk tinctured dan kapsul, dan mereka juga boleh dibuat ke dalam decoctions herba. Apabila anda rebus akar dan benih ia adalah betul dipanggil merebus, bukannya teh, yang dibuat daripada daun dan bunga dan kaya dengan air panas.

Akar Cohosh gelap, warna tanah dan pahit, menggabungkan mereka dengan herba lebih baik merasa untuk membuat minuman anda akan melihat ke hadapan untuk minum.

Cohosh dan Berry Tonic

Pemanasan, akar warna tanah, halia pedas, dan sarsaparilla, dengan buah tua dan Jintan saru ditambah untuk kuasa ungu lazat. Tonik setiap hari yang besar, terutama bagi mereka yang mempunyai radang kronik.

1 bahagian cohosh hitam
1 bahagian cohosh biru
1 bahagian sarsaparilla
1/2 bahagian halia parut
1/2 bahagian elder berry
1/2 bahagian Jintan saru berry
Tambahan: madu mentah, lemon, dash kayu manis

Arahan: Merebus: Campurkan 1 sudu besar herba, 1 cawan air sejuk, masak sehingga mendidih perlahan di atas api kecil, masak 20 min

Tidak ada komentar:

Posting Komentar