Goji Berries

Goji Berries

Goji (juga dikenali sebagai gogi) buah yang sangat biasa di Asia dan telah digunakan selama berabad-abad, tetapi di Amerika Utara mereka hanya baru-baru ini telah diiktiraf bagi potensi mereka. Mereka dianggap sebagai satu kejayaan yang besar yang satu bilion perniagaan multi adalah kira-kira untuk mekar dalam tempoh beberapa tahun akan datang. Goji adalah nama lain yang mereka dikenali sebagai, ia mengandungi sekurang-kurangnya lapan belas asid amino, lebih banyak zat besi daripada bayam dan lebih beta karotena daripada lobak merah. Buah goji dianggap oleh lebih daripada satu orang untuk menjadi yang terbaik anti-penuaan buah-buahan yang ada untuk tarikh ini. Juga mereka mempunyai rasa pedas biasa supaya ia tidak sukar untuk memahami kejayaan mereka.

Tumbuhan berkayu yang tumbuh di antara tiga dan dua belas kaki tinggi adalah tempat di mana buah goji boleh didapati. The "berlian merah" beri dianggap jenis terbaik beri dan ditanam di rantau Ningxia China. Mereka begitu penting kepada orang-orang Cina bahawa mereka meraikan Goji beberapa hari perayaan setiap bulan Ogos. Dataran banjir berhampiran dengan Sungai Kuning adalah tempat yang biasa di mana ini beri keajaiban ditanam. Orang Cina menuai merah, buah bujur dengan berjabat tumbuh-tumbuhan. Eksport produk yang paling popular dikeringkan atau beri tepung, dan jus. Perkara yang terbaru untuk muncul adalah wain berdasarkan tumbuhan ini. Tumbuhan Goji telah ditanam di England sejak ia diperkenalkan sebagai pokok teh dalam kira-kira 1730 oleh Duke ketiga Argyll. Mereka adalah biasa sebagai pelindung nilai dan masih menjadi kegemaran dengan kebanyakan burung England`s.

Di seluruh Asia, beri goji mempunyai sejarah yang panjang untuk merawat alahan, penyakit hati kronik, keadaan mata, batuk kering dan ruam dan banyak gejala-gejala lain.

Goji dikenali dengan kesan positifnya terhadap hepatitis B, dalam perubatan alternatif, kerana physalin yang dihasilkan oleh buah beri. Ia juga digunakan untuk merawat jantung dan tekanan darah syarat, sebagai penambah memori, rawatan untuk kanser payudara dan kanser pangkal rahim, anti-radang, dan anti-kulat yang, anti-bakteria. Kedua-dua Amerika Syarikat dan Kanada telah melaporkan mereka belum membuktikan goji mempunyai manfaat utama untuk sebahagian besar daripada keadaan ini. Tetapi beberapa kajian yang dijalankan di China telah membuktikan 'kuasanya.

Orang ramai juga boleh makan buah kering selepas memasak mereka, sudah tentu. Cara yang paling biasa untuk makan mereka adalah dalam sup. Kedua-dua buah dan daun digunakan untuk minum teh. Batangnya boleh digunakan sebagai tuam untuk luka yang dijangkiti, sekali gus membuktikan bahawa ia mempunyai pelbagai jenis kegunaan yang boleh membantu meningkatkan kualiti kehidupan. Mereka juga boleh dimakan kerana mereka tanpa dimasak, bagaimanapun yang 'tidak digalakkan. Mereka mempunyai rasa sedikit tart. Goji berry yang terkenal dengan pelbagai, benih kecil kuning mereka.

Selepas membaca artikel ini mungkin orang boleh membuat pendapat dimaklumkan mengenai find ini benar-benar menakjubkan dari China, yang boleh membantu dalam pelbagai cara.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar