Faedah Kesihatan Nikotin

Faedah Kesihatan Nikotin

Walaupun disukai kerana menjadi bagian yang semakin banyak kematian tembakau menyebabkan dilaporkan setiap tahun, nikotin dalam bentuk Freebase boleh mempunyai kesan yang luar biasa pada badan; kebanyakan, jika tidak semua daripada mereka adalah remedially berfaedah.

Nikotin, dalam dan dengan sendirinya, tidak menyebabkan penyakit. Salah satu metabolit nikotin ini, cotinine, meningkatkan memori dan melindungi sel-sel otak dari penyakit seperti Alzheimer dan Parkinson menurut satu kajian kerajaan baru-baru ini. Penyakit Alzheimer adalah disebabkan oleh kehilangan reseptor nikotinik dalam otak yang mengakibatkan kekurangan asetilkolina. Tanpa asetilkolina kimia, fungsi ingatan otak menjadi terjejas dan pelbagai penyakit mental yang lain buruk berkembang. Oleh buatan menggantikan asetilkolina melalui terapi nikotin, kerosakan akibat penyakit Alzheimer pada otak yang menghalang. Penemuan ini adalah baru-baru ini dan masih menjalani penyelidikan untuk membangunkan kaedah rawatan yang lebih canggih. Rawatan eksperimen tikus yang diubahsuai secara genetik telah terbukti sangat berjaya, tetapi terapi nikotin mungkin mengambil masa sehingga disahkan oleh pihak berkuasa perubatan dan digunakan sebagai pilihan rawatan yang dikenali.

Individu yang mengalami hipotiroidisme juga boleh mendapat manfaat daripada kesan yang luar biasa nikotin ini pemulihan yang boleh membantu mengurangkan beberapa pembelajaran dan ingatan masalah yang berkaitan dengan masalah itu. Asetilkolin, bahan kimia yang bertanggungjawab untuk keupayaan memori otak dan pembelajaran boleh ditambah dengan nikotin dan memulihkan otak kepada keadaan berfungsi normal. Individu menghadapi gangguan defisit perhatian (ADD) juga boleh mencari nikotin nilai perubatan yang besar untuk menghalang gejala keadaan. Pemerdagangan dopamine, norepinephrine, 5-hydroxytryptamine, dan gamma-aminobutyric asid melalui laluan antara reseptor asetilkolina nikotinik dan sub-jenis neuron noncholinergic mewujudkan tindak balas penumpuan dan antidepresan intensif manakala berkesan membenteras gejala yang berkaitan dengan ADD. Berikutan kajian tertakluk berjaya, James A. Cocores, MD bersama-sama dengan pelbagai penyelidik lain mengesahkan bahawa terapi nikotin adalah rawatan yang sangat berkesan untuk ADD. Seperti yang dinyatakan sebelum ini, interaksi dengan waran struktur neurochemical otak ia pendekatan ultra-berkesan dalam membantutkan gejala menghina ADD

Nikotin juga telah terbukti berkesan dalam membaiki urat dan menggalakkan pembangunan saluran darah baru dalam tikus dan manusia. Sebagai kajian yang diketuai oleh John P. Cooke, MD mendedahkan bahawa "apabila nikotin mengikat kepada reseptor pada sel-sel endothelial ia merangsang sel-sel untuk melepaskan lata bahan kimia yang menggalakkan pembentukan salur darah baru" dan "nikotin meningkatkan vascularization cakera diimplan di bawah kulit tikus dan juga satu lagi sebatian semula jadi yang dikenali sebagai faktor pertumbuhan fibroblast ... yang sering merangsang pertumbuhan salur darah baru. " Walau bagaimanapun, nikotin adalah seperti orang tengah yang berkuasa dalam angiogenesis (pengeluaran saluran darah baru) bahawa ia boleh membesarkan tumor dalam mata pelajaran dengan kanser yang sedia ada. Setelah protokol terapi terbukti dan selamat telah ditetapkan, individu menghadapi penyakit saluran darah atau serangan jantung baru-baru / mangsa strok akan membuat pemulihan sangat pesat setelah menerima rawatan. Pesakit dengan tumor yang sedia ada sebelum atau keadaan kanser mungkin tidak menjadi calon untuk terapi nikotin kerana kesan mujarab iaitu pembentukan tisu tumor.

Walaupun kuasa penyembuhan nikotin ini, warisan pembunuhan beramai-ramai tanpa belas kasihan melalui penyakit berkaitan tembakau overshadows kelebihannya. Tetapi ia tidak sehingga baru-baru ini, teknologi yang tidak lama lagi boleh mengubah wajah namanya. Ia telah mendatangkan kehidupan ramai dengannya kuasa ketagihan kuat, bagaimanapun, sebagai teknologi terus maju dan penyelidikan terus memupuk penemuan baru, ubat yang telah mengambil kehidupan ramai prospek cerah untuk kesan yang bertentangan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar