Kuku jari kaki Kulat Rawatan - Kenapa kuku jari kaki Kulat adalah sukar untuk mengeluarkan

Kuku jari kaki Kulat Rawatan - Kenapa kuku jari kaki Kulat adalah sukar untuk mengeluarkan

Kulat kuku jari kaki adalah salah satu yang paling sukar untuk menghapuskan dan sebenarnya punca sakit kepala untuk beberapa wanita dan lelaki. Mereka yang mempunyai pengalaman kulat kuku jari kaki sebelum dan masih menderita sehingga ke hari ini, tahu apa yang ia suka untuk dijangkiti penyakit ini dahsyat. Nasib baik cukup, ada yang ada rawatan kulat kuku jari kaki untuk menjaga ini kulat jahat.

Sekarang anda tahu bahawa terdapat mungkin rawatan kulat kuku jari kaki, maka hendaklah kita mengetahui apa yang menyebabkan keadaan anda. Asal-usul biasa jangkitan kuku kaki adalah sistem imun yang lemah; persekitaran, peredaran darah yang lemah, dan trauma adalah beberapa perkara yang anda harus sedar untuk mengelakkan masalah kaki kuku.
Perkara seterusnya yang anda perlu tahu tentang kulat kaki kuku adalah gejala. Terdapat tanda-tanda yang berbeza untuk memastikan bahawa anda memang dijangkiti dengan keadaan ini jahat. Sebahagian daripada tanda-tanda kaki kuku adalah warna coklat dan kekuningan, pengisian tebal atau kuku yang mula mengangkat daripada kulit. Tetapi satu perkara yang pasti, anda tidak akan terlepas tanda-tanda kaki kuku kerana melihat yang dahsyat itu.

Jadi, jika anda yakin bahawa anda mengalami keadaan ini, maka rawatan kulat ini adalah apa yang anda perlukan untuk menyelesaikan masalah anda.

- Cuka - kuku jari kaki rendam dalam cuka boleh mengeluarkan kulat mendapat perlindungan yang sangat teruk kuku anda, walaupun pada kes-kes yang lebih teruk ini tidak dapat berfungsi. Rawatan kulat kuku jari kaki cuka boleh bekerja hanya jika keadaan tidak teruk. Di samping itu, prosedur ini perlu dilakukan setiap hari untuk sekurang-kurangnya 30 minit setiap kali.
- Potong kuku biasa - Potong kuku jari kaki yang serendah yang mungkin boleh membantu dalam rawatan kulat kuku jari kaki anda. Hanya ingat untuk tidak memotong berhampiran jangkitan tetapi cukup dekat untuk menghilangkan kulat dan mencegah berkembangnya kulat.
- Listerine - mandi kaki Listerine berfungsi lebih baik daripada cuka biasa untuk rawatan kulat kuku jari kaki anda. Tetapi sama seperti cuka anda juga akan perlu untuk rendam kaki selama 20 minit sehari untuk mengambil kulat.

Semua ini rawatan kulat telah terbukti untuk bekerja, tetapi seperti pepatah lama "mencegah lebih baik daripada mengubati" oleh itu jika anda boleh mengelakkan jangkitan maka itu adalah apa yang anda perlu lakukan. Berikut adalah tips pencegahan beberapa:

- Elakkan kasut tertutup
- Mengekalkan kaki kekeringan
- Bulu yang lemah atau kapas sock sahaja
- Tanya manicurist jika peralatan mereka disterilkan untuk mengelakkan jangkitan
- Potong pendek kuku sentiasa

Tidak ada komentar:

Posting Komentar